KOMUNIKAT
Informujemy, że od 13 lipca 2024 r. legitymacje szkolne są wydawane jedynie w postaci karty plastikowej, dotychczas zwanej e-legitymacją. Legitymacje szkolne w postaci papierowej wydane dotychczas, zachowują ważność do czasu zakończenia przez ucznia kształcenia w naszej szkole.
Dodatkowo każdemu uczniowi do legitymacji szkolnej wydawana jest mLegitymacja. Jest to forma legitymacji, która jest przechowywana i używana za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak smartfony lub tablety. mLegitymacja jest częścią aplikacji mObywatel (portalu) - warunkiem korzystania z mLegitymacji jest ważna legitymacja szkolna. mLegitymacja pełni funkcję tylko dokumentu do okazania - nie można jej wykorzystać do innych celów. mLegitymację wydaje się nowym uczniom, rozpoczynającym naukę od 1 września bieżącego roku, jak i tym uczniom, którzy tę naukę w szkole realizują. mLegitymacja może być zainstalowana na urządzeniu ucznia niepełnoletniego lub na urządzeniu jego rodzica, czy też opiekuna prawnego.
mLegitymacja nie jest wydawana jedynie w sytuacji, gdy rodzic/opiekun prawny złoży sprzeciw na piśmie. Oświadczenie takie można pobrać poniżej lub w sekretariacie szkoły. Następnie należy je wypełnić i złożyć w sekretariacie szkoły.
Do wystawienia mLegitymacji niezbędne jest aktualne zdjęcie legitymacyjne ucznia. Zdjęcie należy dostarczyć do sekretariatu lub przesłać poprzez Dziennik Elektroniczny, logując się do dziennika na platformie Vulcan. W systemie Uonet należy wejść do modułu Uczeń, z lewej strony wybrać Dane ucznia i przycisk aktualizuj zdjęcie. Dodać zdjęcie dziecka w formacie 496 px x 354 px lub proporcjonalnie większe w standardzie legitymacyjnym. Zdjęcie zostanie zaakceptowane przez sekretariat.
Po zatwierdzeniu zdjęcia i wprowadzeniu danych dziecka do portalu m-legitymacja - RODZIC otrzyma w dzienniku elektronicznym informację o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel (odbiór osobisty w sekretariacie przez rodzica/opiekuna prawnego).
Następnie należy zainstalować na telefonie aplikację mObywatel i postępować zgodnie z „Instrukcją dla ucznia i studenta”. Aby korzystać z aplikacji mLegitymacja (legitymacja w telefonie), należy - posiadać telefon z systemem Android w wersji przynajmniej 6.0 i dostępem do internetu.
Regulamin usługi mLegitymacja szkolna:
https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.mlegitymacjaszkolna.regulamin.3.0.0.pdf
Instrukcja dodania legitymacji do aplikacji mObywatel:
https://www.gov.pl/attachment/1e40caaf-595d-412b-abf7-3a5a66622dd8
mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:
• na wniosek rodziców ucznia (opiekuna prawnego), w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;
• z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej bądź przejścia ucznia do innej szkoły.
Oświadczenie do pobrania - kliknij TUTAJ.
Dyrektor Szkoły - Elżbieta Jagodzińska